DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Návody
Noblesse

Hráč, který dosáhl levelu 75 v subclassu a dokončil quest Path to Noblesse, se může stát Noblesse. Získá tak zvláštní schopnosti především pro obléhání a raidy, čímž získá hlavní roli v boji. Jakmile získá titul Noblesse, náleží jeho hlavnímu povolání i subclass. Skilly související s tímto titulem jsou k dispozici pro obě povolání.

Schopnosti Noblesse

Noblesse mají přístup k extra teleportům u gatekeeperů ve vesnicích, kteří je mohou přenést do jinak nedostupných oblastí (včetně vnitřků kobek).
Noblesse si může udělit titul, aniž by byl členem klanu, a tento titul si může samozřejmě i libovolně měnit.
Noblesse navíc od NPC dostane módní doplňky, které ho odliší od ostatních. Vlasové ozdoby lze pouze zničit, nejde je prodat ani položit na zem.
Jakmile se hráč stane Noblesse, jeho síla v PvP se zvýší.
Pouze Noblesse clan leaderům, kteří se zaregistrovali do obléhání, jsou k dispozici zprávy o průběhu bitvy. Ty ukazují pozici členů klanu a počet jejich úmrtí/obětí. Abyste zjistili, zda je člen klanu uvnitř obléhací zóny, použijte příkaz /siegestatus, který se aktualizuje každých 30 sekund.
Poté, co hráč získá titul Noblesse, začne se zaznamenávat jeho výkon v raidech a obléháních. Když se stane hrdinou, jsou tyto záznamy k dispozici v každé vesnici v Monumentu hrdinů.

Skilly Noblesse

Blessing of Noblesse - Buff, který lze seslat na sebe nebo na ostatní hráče během raidu. Postava, kterou raid boss zabije, neztrácí buffy. Spotřebuje 5 spirit ore.

Strider Siege Assault - Noblesse jedoucí na striderovi může v průběhu obléhání provést tento velmi silný útok proti hradní zdi nebo bráně. Spotřebuje 5 spirit ore.

Build Advanced Headqueartes - Noblesse clan leader může vyvolat headqueartes, které má dvojnásobek HP. Naučení tohoto skillu nezávisí na skillu Build Headquarters. Spotřebuje 300 C grade gemstonů.

Wyvern Aegis - Noblesse hradní pán může dočasně maximalizovat magickou obranu, zatímco letí na wyvernovi. Spotřebuje 20 spirit ore.

Summon CP Potion - Vyvolá 20 lahviček high-grade CP lektvarů. Spotřebuje 80 soul ore.

Fortune of Noblesse - Předá schopnost Lucky Charm ostatním členům party bez ohledu na level. Spotřebuje 4 Lucky Charm: A grade.

Harmony of Noblesse - Tento skill zkombinuje energii 4 kouzelníků (Sorcerer, Spellsinger, Spellhowler). Energie musí být od každého z nich přijata během 5 vteřin bez ohledu na pořadí a tento skill musí být použit během dalších 5 vteřin po obdržení energie od čtvrtého kouzelníka. Jedná se o neelementální magický útok s dvojnásobnou silou elementálního útoku.

Symphony of Noblesse - Tento skill zkombinuje energii 8 kouzelníků (Sorcerer, Spellsinger, Spellhowler). Energie musí být od každého z nich přijata během 5 vteřin bez ohledu na pořadí a tento skill musí být použit během dalších 5 vteřin po obdržení energie od osmého kouzelníka. Jedná se o neelementální magický útok se čtyřnásobnou silou elementálního útoku.

Subclass

 Detaily

Po dokončení questu Mimir's Elixir můžete jít za grand masterem povolání, které chcete a zvolit si subclass. Poté se váš level a vlastnosti změní na postavu na levelu 40 a povolání, které jste si zvolili. Nezapomeňte, že v některých případech se nebudete moci hýbat kvůli odlišným váhovým omezením jednotlivých tříd.
Mezi hlavním povoláním a subclass lze libovolně přepínat prostřednictvím NPC ve vesnici.
Když povýšíte subclass na level 75, můžete si zvolit až dva další subclassy. Pro přepínání mezi povoláními neplatí žádná omezení, co se týká jejich doby nebo počtu.
Když se přepnete, nepřevedou se vám buffy ani symboly. Zůstává ale veškerý vás majetek, PvP/PK body, informace o klanu a obléhání, doporučení a počty hlasů, seznam přátel, informace o partě, údaje o 7 signs a o questech. Warehousu a inventář jsou také společné.

Omezení

Pokud je vaše hlavní povolání Elf nebo Dark Elf, nemůžete si jako subclass zvolit žádné povolání druhé elfské rasy. Overlord a Warsmith nemohou být vybráni jako subclass.
Navíc nemůžete jako subclass vybrat podobné povolání, jako už máte. Následují povolání jsou brána jako podobná:

  • Treasure Hunter, Plainswalker a Abyss Walker
  • Hawkeye, Silver Ranger a Phantom Ranger
  • Paladin, Dark Avenger, Temple Knight a Shillien Knight
  • Warlocks, Elemental Summoner a Phantom Summoner
  • Elder a Shillien Elder
  • Swordsinger a Bladedancer
  • Sorcerer, Spellsinger a Spellhowler

                               Rybaření



Rybaření nabízí zcela odlišné zážitky, než boj a expení. Nejen že se jedná o skvělý způsob relaxace, ale dokonce můžete chytit přísady na výrobu předmětů.

Rybářské vybavení a skilly lze získat (spolu s dalšími všeobecnými skilly) od členů rybářského cechu, kteří jsou v každém městě u teleportu nebo v grocery.  Abyste mohli rybařit, budete potřebovat prut a návnady. Tyto předměty můžete buď koupit, nebo získat questem. Pruty a shoty k nim se dělí stejně jako například zbraně do gradů (D, C, B, A, S), přičemž platí, že čím větší grade, tím větší damage. Pokud však používáte prut gradu, který nemůžete, dostanete stejně jako u ostatních předmětů postih.
Abyste mohli začít rybařit, musíte získat rybářské skilly. Všechny čtyři (Fishing, Reeling, Pumping a Fishing Mastery) získáte u již zmiňovaných členů cechu v každém městě.
Fishing shoty sice nejsou nezbytné, ale velmi vám rybaření usnadní. Používají se stejně jako soulshoty nebo spiritshoty. Musí mít stejný grade jako prut, který používáte, a také ony se dají získat prostřednictvím questu.
Prut umístěte do do slotu pro zbraň, návnadu pak do druhé ruky (stejně jako šípy). Jakmile se vybavíte prutem a návnadou, můžete začít rybařit.
Při rybaření se vám objeví zvláštní okno s přiblíženým pohledem na plovák. 

Úspěch rybaření závisí na skillech Pumping a Reeling, které vás výměnou za adena naučí rybář. Když seb ou ryba cuká a bojuje, použijte skill Reeling, když je vyčerpaná, použijte skill Pumping.
Vždy, když probíhá rybaření, vidíte zvláštní okno. Když se ryba zakousne do návnady, ukáže se vám v něm čas, který máte na její chycení a HP, které ryba má. V rybaření uspějete pouze tehdy, pokud její HP srazíte na 0 dříve, než čas vyprchá. Poté, co úspěšně ulovíte rybu, se ve vašem inventáři objeví buď samotná ryba, nebo truhla a rybářské okno se zavře. Pokud se vám nic nepodaří ulovit, zavře se okno také. V případě, že během rybaření stisknete znovu skill Fishing, ukončíte lov sami.
Pokud poklepete na ryby a truhly, které jste rybařením získali, promění se na další předměty. Ty je možné využít na vyrábění a některé z nich lze u rybáře vyměnit za Proof of Catching a Fish.
Ryby se obvykle vyskytují v místech, kde se zobrazí výdrž dechu nebo oblasti s jedinečnou kvalitou vody, jako jsou například Goddardské horké prameny (Goddard Hot Springs). Dejte si ovšem pozor, protože místo ryb je možné chytit i monstra!

Manor system



Panství je oblast, kde pán každého hradu má profit z jeho teritoria. Prodává semena(seeds) ve svém území a pomocí prodaných semen vydělává.



Prodej semen(seeds)

Semena prodaná v dané oblasti dávají příšerám schopnost produkovat produkty farmy.
Typ produktů z monster se liší podle druhu semena. Druhy semen, které můžou být koupeny, stejně jako maximální hodnota k prodeji, jsou dané panstvím.
Pán hradu vybírá druh a počet semen k prodeji u NPC a určuje ceny. Poté je pán hradu upozorněn kolik musí investovat. Podle počtu prodaných semen, se určuje cena jednoho; čím větší počet tím menší cena. Vyrovnávací ceny semen a věcí můžou být zobrazeny u jednotlivých Správců hradu(Grand Chamberlain).
Manor Manager oznamuje prodej semen za spotřební ceny ve stejnou dobu kdy je investované množství peněz odebráno ze skladu hradu(castle warehouse). Pokud není dostatek peněz, prodej v daném dni se zruší. Během obléhání není možné prodávat.
Hráč může zakoupit semena od NPC(Manor Manager) v jejich určité oblasti. Aby se předešlo hromadění, jeden hráč nemůže skoupit všechny semena.
Částka získaná prodejem přes NPC je každý den odváděna do hradního skladu, jako daně.
 


Setba(sowing) a sklizeň(harvesting)

Hráči, kteří zakoupili semena je mohou použít po zaměření monster v jejich oblasti.

  1. Setba není možná pro PC, NPC vesnic a ochránce(Guardi).
  2. Monstra na které již někdo zasel nemohou být zaseta znovu.
  3. Zasít lze jen monstra v odpovídající oblasti(kde byla semena zakoupena)
  4. Pokud je rozdíl +/- 5 levelů mezi levelem použitého semena a odpovídajícího monstra, je vysoká šance na úspěch, ale pro každý 1 level rozdílnosti, se šance na úspěch snižuje o 5%.
  5. Pokud je rozdíl +/- 5 levelů mezi levelem monstra a hráče, zasetí je 100% možné, ale pro každý 1 level rozdílnosti, se šance na úspěch snižuje o 5%.
  6. Jestliže je setba úspěšná, z těla monstra vypadne věc. Věci nemusí vypadnout vždy, když je setba úspěšná.
  7. Při úspěšném zasetí se členům party ukáže zpráva o úspěchu.
  8. Monstra pro které byla setba úspěšná nedropnou věci jiné než adeny.
  9. Aby se předešlo setbě hráči s malým levelem a následné rychlejší sklizni hráčem s větším levelem, ověřování levelů probíhá znovu i u sklizně a při porovnávání levelu monstra a hráče, pokud je v rozsahu +/- 5 levelů, šance na úspěch je velmi vysoká a šance na úspěch klesá o 5% s každým rozdílem jednoho levelu. Pokud se sklizeň nepodaří, věc zmizí.
  10. Setba a Spoil můžou být použity dohromady. To znamená, že na monstrum, které již bylo zaseto může být použit Spoil, a naopak.

Když hráč uspěje při setbě, věc může být získána použitím věci Harvester na mrtvolu, která byla zaseta. Harvestery lze koupit u Manor Manager.

 

Kupování

Hráči kteří sklízejí věci z monster v oblasti můžou sklizené věci prodat lordovi odpovídajícímu panství. Podle toho jakou věc hráč sklidí, může věci prodat buď jen v odpovídající oblasti, anebo v jiných oblastech. NPC Manor Manager v každé vesnici může být využit k prodávání věcí ze sklizně a lord panství určí cenu a množství věcí k výkupu. Když od Manor Managera přijdou věci, daná částka za ně se automaticky odečte z hradního skladu a pokud je nedostatek peněz, výkup věcí se ihned přeruší. K novému je potřeba dát peníze do skladu.
Když se prodávají věci, které byly sklizeny pomocí Manor Manageru, získaný obnos se může lišit v závislosti na metodě, kterou si lord zvolí pro vyrovnání. Buď si může pán toho konkrétního panství vybrat, že všichni hráči, kteří se zúčastnili, dostanou spravedlivý podíl anebo další možností je, že hráči dostanou odměnu, která závisí na náhodě, čímž tu vzniká značné riziko. Hráči můžou dostat méně, ale i více než si zaslouží. Změny těchto vyrovnávacích faktorů nastávají každý den.  

Náhrada za produkty sklizené na farmě se opět liší závisle na typu obilí. Zakoupené předměty prochází takovou procedurou, že se každý den dostanou do hradního skladu. Takže například, když Manor Manager nakoupí nějaký předmět od hráče, je ten předmět trochu zpracován a umístěn do skladu, a tím to zboží dostane do obchodního procesu. Jako manipulační poplatek zde zaplatíte Manor Managerovi 10% zakoupeného zboží. 

 

Zpracovávání

Lord panství může zpracovat věci ze sklizně a vyrábět konečné produkty. Konečné výrobky nemohou být prodávány skrz NPC a jsou použita přímo vlastníkem hradu nebo jsou prodány v hráči(personal shop).
Věci, které jsou vytvářeny, jsou například potiony, díly obléhacích zbraní nebo materiály, které se těžce shánějí na trhu.
Věci vytváří kovář(Blacksmith NPC) v hradu. Množství a druh sklizených věcí, které mohou být zpracovány v hradu závisí kolik bylo investováno do vylepšení ve zpracovávacím systému.
Pokud se hráč rozhodne investovat do výrobního vybavení přes komorníkovo menu, NPC které je pověřeno výrobou, může vyrábět produkty vyšší hodnoty nebo většího množství.
Při investici do vybavení, důsledky trvají dva týdny a přetrvá plnou dobu kdyby se změnil vlastník hradu


Seven Sings



Sedmero znamení (Seven Signs)

Pro přehlednost překladu se v textu vyskytují názvy v angličtině.

Jak začít:

Hráči kteří se chtějí zůčastnit questu Seven Signs se musí nejprve přidat na jednu ze dvou stran (Cabals). Revolutionary Army of Dusk (Strana Soumraku) a strana Lords of Dawn (Páni úsvitu). Dále si hráč musí vybrat jednu ze tří pečetí (Seals ) které se v případě vítězství zmocní. Quest trvá 14 dní, začíná v pondělí a končí v neděli o půlnoci druhého týdne. Během periody nemůžou zůčastění hráči měnit své strany.

Hráči bez povolání (first class transfer) se nemohou zúčastnit questu Seven Signs.

Hráči s prvním povoláním se mohou volně přidat k jedné ze dvou stran (Cabals).

Hráči s druhým povoláním (second class transfer):

Lords of Dawn - Vstupní poplatek činí 50 000 Aden. Poplatku jsou zproštěni členové klanu vlastnícího hrad. Kněze (Priest of Dawn) najdete v každém městě.

Revolutionary Army of Dusk - Připojit se mohou všichni hráči kromě členů klanu vlastnícího hrad. Kněze (Priest of Dusk) najdete v každém městě.

Plnění úkolu:

Zůčastnění hráči mohou lovit monstra nacházející se v Katakombách a Nekropolích. Jedná se o rasy Lilim, Nephilim, Lilith a Gigantů. Z těchto monster lze získávat pečetní kameny (Seal stones). Hráči mohou úkol splnit dvěma způsoby. Jedním je nasbírání největšího počtu pečetních kamenů a druhým je vítězství v Festivalu Temnoty (Festival of Darkness).

1. Sbírání pečetních kamenů (modrých, zelených a červených)
Každá strana může lovit monstra v Katakombách a Nekropolích za účelem získání pečetních kamenů. Tyto kameny se předávají knězy (priest) příslušné strany. Každému hráči se počítají odevzdané kameny a každé straně součet odevzdaných kamenů. Pečetní kameny jsou předměty volně směnitelné. Pokud nejsou odevzdané příslušnému knězi mohou být použity při další periodě questu.


Hodnota kamenů:
Modrý - 1 bod
Zelený - 5 bodů
Červený - 10 bodů

2. Festival Temnoty (Festival of Darkness)
Festivalu se může účastnit pouze výprava (party). Festival je rozdělen podle levelu hráčů a je zvlášt hodnocen. Minimální počet členů výpravy je 5 a maximální 9. Za účast musí výprava zaplatit pečetními kameny průvodci festivalu (Oracle). Kněží ve městech hráče teleportují do orakula (věštírny) zdarma. Cena festivalu záleží na levelu zůčastněných hráčů a je placena vůdcem (leader) výpravy. Výprava se musí skládat ze členů stejné strany a jejich levely musí být třídě (grade). Festivalu se je možné zůčastnit kdykoliv během periody a jeho opakování není nijak omezeno.

V orakulu, kde se festival odehrává je nemožné přijít o výbavu při úmrtí. Neplatí pro hráče s karmou (PK). Ztráta zkušeností (experiences) je omezena na polovinu (2%). Při restartu festivalu je výprava teleportována do nejbližší vesnice. Ve středu Orakula se nachází magické pole, které regeneruje manu dvakrát rychleji než normálně. Při odchodu z Orakula jsou hráči teleportování na místo odkud přišli. Když hráč během festivalu zemře je obživen uvnitř Orakula. Lukostřelci v rozích Orakula soustředují své útoky převážně na hráče - léčitele.

Orakulum
Festival je rozdělen na 5 tříd:
- do 32 lvl
- do 43 lvl
- do 54 lvl
- do 65 lvl
- bez limitu

 

Level Modré Zelené Červené
32 900 540 270
43 1500 900 450
54 3000 1800 900
65 4500 2700 1350
bez limitu 6000 3600 1800

Proces
Vstoupit do Orakula jde pouze 2 minuty před začátkem festivalu. Jakmile je zápis do festivalu hotový, výprava obdrží quest Festival of Darkness a je okamžitě teleportována do Orakula, kde po 2 minutách vše začíná. Festival trvá 18 minut, během nichž se v Orakulu objevují monstra a hráči je zabíjejí za účelem získání předmětu "Blood of Sacrificed". Počet těchto předmětů se počítá do bodování Festivalu. Všechny "Blood of Sacrificed" jsou přidělovány vůdci výpravy.

Výprava, která se rozhodne skončit dřív, může festival ukončit u šamanky (Female Shaman) ve středu místnosti a když se výpravě zdá festival příliš lehký mohou požádat šamank o silnější monstra. Pokud zabíjí silnější monstra, získají tím více "Blood sacrificed". Pokud jsou při festivalu vyvoláni pomocníci (pets) je šance na drop menší.

Nahlášení výsledku (registration of result)
Po ukončení festivalu musí vůdce výpravy registrovat jejich výsledek Průvodci Festivalu (Guide) do 40 minut. Když je výsledek festivalu nižší než předchozí výsledek, není aktualizován.
Výhra Po ukončení periody získává vítězná výprava vítězné strany odměnu ve formě Prastarých Aden (Ancient Adenas).



Konec periody, vítězové a poražení
Na konci periody jsou sečteny všechny pečetní kameny (seal stones) odevzdané kněžím a jsou vyhodoceni vítězové ve všech třídách Festivalu Temnoty. Strana s největším počtem bodů se stává vítězem. Vítězi se skore po ukončení periody vymazává, ale prohrané straně se ukládá a je připočteno v periodě kdy strana zvítězí.

Třída Body
do 32 lvl 70
do 43 lvl 70
do 54 lvl 80
do 65 lvl 80
bez limitu 100

Starověké Adeny (Ancient Adena)
Jakmile perioda začne, Kněží (priests) střádají odevzdané kameny, na konci periody jsou kameny přeměněny na Starověké Adeny, které dostane vítěz periody.

Nákup předmětů
Vítěz může nakoupit množství předmětů, které nelze získat běžnám způsobem. Tyto předměty je možné nakoupit u Kněžích za Prastaré Adeny.

Změna vlastnictví pečeti (Change in the Ownership of the Seal)
Změna vlastnictví pečetí je založena na výsledcích jednotlivých period.
Strana může vlastnit pečeť jen pokud alespon 35% hráčů zvolí jednu pečeť, pokud se tak nestane, strana nemůže vlastnit tuto pečeť.
Pokus strana vlastní pečeť z minulé periody, k opětovnému získání stačí 10% hráčů, kteří si ji zvolili.

Změny v prostředí
Pokud zvítězí stran Úsvitu (Dawn) sluneční záře se změní a oblohu vyplní fialová barva. Pokud zvítězí strana Soumraku (Dusk), měsíc se promění rudé žhnoucí oko a obloha upadne do mlžné zelené.


Katakomby a Nekropole
Strana poražených nemůže vstoupit do katakomb a nekropolí. Pouze strana, která vlastní pečeť může vstoupit. Pokud je uvnitř hráč, který nepatří ke straně s pečetí, je poslán monstry v jeskyních do nejbližší vesnice nebo města.

Efekt pečetí:

Seal of Avarice

  • NPC u vstupu do katakomb a nekropolí teleportují do vnitř pouze hráče vítězné strany. Dále hráči mohou získat různé očarování (buffs) od techto NPC pokud si za ně zaplatí Starověkými Adenami (Ancient Aden).
  • Vstup do všech nekropolí zdarma.
  • V nekropolích jsou generovány monstra pro vítěze.
  • Hráči se mohou setkat s Anakimem nebo Lilith v Disciples Necropolis. Anakim a Lilith jsou spojeni s požehnaným Krystalem (Blessed Soul Crystal), který dává speciální schopnosti s použitými A(grade) zbraněmi.
  • Obchodník Mamonu (trader of Mammon) se objevuje uvnitř jeskyní. Hráči u něj mohou nakupovat různé předměty, které nelze sehnat běžným způsobem. Obchodník přijímá pouze Starověké Adeny. Obchodník se občas volně pohybuje po jeskyních.

Seal of Gnosis

  • NPC u vstupu do katakomb a nekropolí teleportují do vnitř pouze hráče vítězné strany. Dále hráči mohou získat různé očarování (buffs) od techto NPC pokud si za ně zaplatí Starověkými Adenami (Ancient Aden).
  • Vstup do všech katakomb zdarma.
  • Vítěz může být teleportován do lovišť (hunting places) levněji pomocí Kněží ve městech.
  • Nepřátelská NPC se pohybují kolem měst a vesnic, kromě začatečnických vesnic a náhodně kouzlí různá kouzla na členy prohrávající strany.
  • Kovář Mamonu se objevuje uvnitř katakomb. U kováře je možné za Starověké Adeny získat speciální schopnosti které lze použít s A(grade) zbraněmi. Dále je u něj možná vylepšit zbraň na zbraň vyšší třídy (grade), nebo je je možná vyměnit za množství jiných zbraní stejné třídy. Kovář se volně pohybuje po jeskyních.

Seal of Strife
-
pokud je vlastněna Úsvitem

  • Při dobývání hradu, je možné si najmout elitní žoldáky, které je možné přidat k již stávajícím žoldákům.
  • Cena vylepšení hradní brány je nižší než obvykle.
  • Výdrž hradní brány a hradeb je zvýšena.
  • Nejvyšší možná danň pro okolní města je zvýšena až na 25%.

-pokud je vlastněna Soumrakem

  • Při dobývání hradu je nemožné najmout si žoldáky, ale je možné si najmout oslabené žoldáky.
  • Cena na vylepšení hradu je vyšší než normálně.
  • Obranná síla hradu je nižší než normálně.
  • Nejvyšší možná daň je pouze 5%.

Katakomby a Nekropole

Pro quest Sedmero znamení je určeno 16 jeskyních komplexů. V nich je mozno lovit monstra ze kterých se dropují pečetní kameny.

Nekropole

  • Necropolis of Sacrifice: level 20-30.V okolí Gludia.
  • Pilgrims Necropolis: level 30-40. V okolí Dionu.
  • Worshipers Necropolis: level 40-50. V okolí Innadrilu.
  • Patriots Necropolis: level 50-60. V okolí Gludia.
  • Ascetics Necropolis: level 60-70. V okolí Giranu.
  • Martyrs Necropolis: level 60-70. V okolí Giranu.
  • Saints Necropolis: level 70-80. V okolí Innadrilu.
  • Disciples Necropolis: level 70-80. V okolí Adenu.

Katakomby

  • Heretics Catacomb: level 30-40. Okolí Dionu.
  • Catacomb of the Branded: level 40-50. V okolí Giranu.
  • Catacomb of the Apostate: level 50-60. V okolí Orenu.
  • Catacomb of the Witch: level 60-70. V okolí Adenu.
  • Catacomb of the Dark Omens: level 70-80. V okolí Orenu.
  • Catacomb of the Forbidden Path: level 70-80. V okolí Adenu.

Orakula

  • Oracle of Dawn: V blízkosti Orc Barracs v lokalitě Gludia.
  • Oracle of Dusk: V blízkosti Windy Hill v lokalitě Gludia.



Monstra v jeskyních
Pro stranu Soumraku (Dusk) lze získat potřebné předměty a body z monster rasy Nephilim. Pro stranu Úsvitu (Dawn) lze získat potřebné předměty a body z monster rasy Lilim.

Prastaré Adeny (Ancient Adena)
Prastaré Adeny lze získat výměnou za pečetní kameny. Prastaré Adeny lze vyměnit za obyčejné adeny v poměru 1:1 pomocí černého trhu (black market) u obchodníků Mamonu. Za Prastaré Adeny lze nakoupit předměty u kněžích a kovářů Mamonu.

Record of Seven Signs
Předmět, kterým lze sledovat celkovou situaci v questu Sedmero znamení. Kdokoliv si ho může zakoupit u kněze ve městě. Cena je 500 aden.

Approval Certificates of the lord
Pomocí tohoto předmětu se mohou hráči, kteří nejsou členy klanu vlastnícího hrad, připojit na stranu Úsvitu (Dawn).

The Black Market Trader of Mammon
Tito obchodníci vyměňují pečetní kameny v Prastaré Adeny a také Prastaré Adeny v obyčejné adeny.

Enchant



Vylepšení předmětů

Některé zbraně a některá brnění mohou být posílena svitky Scroll: Enchant Weapon a Scroll: Enchant Armor. Pro každý grade výbavy jsou určené jiné svitky přičemž platí, že no grade zbraně nemohou být očarovány.
Téměř všechny zbraně a brnění mohou být bezpečně očarovány do +3, nad tuto hranici je úspěch založen na předdefinované pravděpodobnosti. Jednodílné brnění lze bezpečně očasrovat až do +4. Když očarování selže, je předmět zničen a přeměněn na krystaly. Počet krystalů závisí na hodnotě předmětu.
Zbraně očarované na +4 lehce stříbrně svítí a s postupujícím stupněm očarování se svit mění na modrou až červenou na vyšších úrovních.
Blessed Scrolls of Enchant Weapon/Armor je podobný jako obyčejný svitek. Pokud ale při jeho použití očarování selže, předmět se nerozpadne, ale pouze přijde o všechna očarování (tzn. bude +0).

 

Vylepšení skillů

Abyste mohli vylepšovat skilly, musíte mít dokončený třetí přestupový quest. NPC, u které jste tento quest obdrželi, vám také podá podrobnější informace o vylepšení skillů.
Očarování skillů se liší od obvyklého zvyšování úrovně skillu. Očarované skilly mohou být vylepšovány neomezeně, a dokonce je možné vybrat si účinky očarování. Ty ale musí být vybrány při prvním očarování a později už je změnit nejde.
Očarování skillu stojí zkušenosti a SP. První očarování vyžaduje Secret Book of Giants, a pokud uspěje, budou další očarování spotřebovávat jen zkušenosti a SP.
Může se stát i to, že očarování neuspěje. V takovém případě se skill vrátí do výchozího stavu.

Barvy a symboly

Některé předměty v Lineage II mohou změnit základní vlastnosti (STR, DEX, CON, INT, WIT, MEN) vaší postavy.

STR

Zvyšuje fyzické zranění.

DEX

Zvyšuje rychlost útoku, fyzickou rychlost, přesnost, uhýbání, pravděpodobnost kritického zásahu, úspěšnost dýkařských schopností (např. Deadly Blow), úspěšnost obrany štítem a rychlost.

CON

Zvyšuje maximální HP, regeneraci HP, limit zatížení, výdrž pod vodou, odolnost vůči šoku a krvácení.

INT

Zvyšuje poškození magickými útoky a úspěšnost prokletí.

WIT

Zvyšuje šanci na magický kritický zásah, rychlost sesílání, odolnost na zadržení (Hold), odolnost na prokletí např. degenerace HP, snížení regenerace, prodloužený čas na opětovné použití schopností, snížený účinek léčení).

MEN

Zvyšuje obranu proti magii, maximální MP, regeneraci MP, odolnost vůči jedům a prokletím. Snižuje pravděpodobnost přerušení kouzel.

Pokud chcete změnit tyto vlastnosti, může vám Symbol Maker vytvořit symbol.

Barviva

Barviva jsou předměty, které slouží jako suroviny pro vytváření symbolů (nebo také tetování). Barviva mají + a - hodnoty základních vlastností. Existují obyčejná a kvalitní barviva. Obyčejná barviva lze použít jako suroviny pro vytváření symbolů po prvním přestupovém questu, ale ne po dokončení druhého. Kvalitní barviva (Greater Dyes) mohou používat jen hráči, kteří dokončili svůj druhý přestup.

Vyrývání symbolů

Postavy na 20 úrovni a vyšší mají v inventáři místa, na která mohou s použitím barviv vyrýt symboly. Postavy, které ještě nedokončily svůj první přestup, nemohou symboly používat. Po dokončení prvního přestupu mohou vyrýt dva symboly. Po druhém přestupu mohou vyrýt ještě další symbol, celkem tedy tři. Zároveň však symboly, které byly vyryty před druhým přestupem, ztratí svůj účinek poté, co postava dokončí druhý přestup.
Pokud má hráč dostatek barviv a chce vyrýt symbol, musí si promluvit s postavou Symbol Maker. Symbol Maker si naúčtuje fixní poplatek a při vyrývání symbolu spotřebuje příšlušná barviva.
Daná vlastnost nemůže být symboly zvýšena více než +5. Pokud tedy například dva symboly zvyšují STR o +3 a +4, celkové zvýšení STR nemůže přesáhnout +5. Na oslabování vlastností žádné omezení není, ale nelze vlastnost snížit až na nulu.

Která povolání mohou používat jaké symboly ukazuje následující přehled:

STR, CON, a DEX

Všechna povolání

INT a MEN

Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner

INT a WIT

Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Paladin, Rogue, Gladiator, Warlord, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artisan, Bounty Hunter, Warsmith

MEN a WIT

Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Cleric, Bishop, Prophet, Elven Oracle, Elven Elder, Shillien Oracle, Shillien Elder, Orc Shaman, Overlord, Warcryer

Odstranění symbolů

Pokud chce hráč odstranit symbol, musí si promluvit se Symbol Makerem. Odstranění je za poplatek a po jeho uskutečnění je polovina použitých barviv vrácena zpět do inventáře.

Vylepšení zbraní

Vylepšení, známá také jako zvláštní schopnosti (Special Abilities - SA), mohou být použita na většina C grade zbraní a vyšších. Na vylepšení jsou zapotřebí Soul Crystaly. Quest na jejich získání zadává Grand Magister Jurek v Giran Castle Town.
Úroveň a druh Soul Crystalu, přidané schopnosti a množství potřebných předmětů záleží na zbrani.

 

Vylepšujeme zbraň

Pokud chcete vylepšit zbraň, sežeňte všechny suroviny (včetně Soul Crystalu příslušné úrovně) a promluvte si s kovářem. Kovářův poplatek se může lišit v závislosti na Soul Crystalu, kvalitě zbraně a hradní dani.
Zvláštní schopnosti pro A grade zbraně poskytuje Blacksmith of Mammon.
Pokud chcete zbraň vylepšit, nesmíte ji držet v rukou. Jakákoli očarování na zbrani zůstanou i po jejím vylepšení; zbraně se zvláštními schopnostmi mohou být očarovány.

Odstranění vylepšení

Vylepšení může odstranit Blacksmith of Mammon a Black Marketeer of Mammon.

Seznam zvláštních schopností

Acumen - Rychlost sesílání kouzel se zvýší o několik procent.
Anger - Zvýší fyzický útok, zatímco sníží maximální HP o několik procent.
Back Blow - Zvýší pravděpodobnost kritického útoku při útoku zezadu.
Bodily Blessing - Šance seslat Bless the Body na cíl, pokud je použita světlá magie.
Cheap Shot - Při normálním útoku je spotřeba MP nižší.
Conversion - Zvýší maximální MP a sníží maximální HP.
Crt. Anger - Sníží hráčovy HP, působí poškození během kritického útoku.
Crt. Bleed - Procentuální šance, že cíl začne během kritického útoku krvácet.
Crt. Damage - V průběhu kritického útoku způsobí větší zranění.
Crt. Drain - Hráč během kritického útoku vstřebá HP cíle.
Crt. Poison - Procentuální šance, že bude cíl během kritického útoku otráven.
Crt. Stun - Procentuální šance na omráčení během kritického útoku.
Empower - Zvýší sílu magie.
Evasion - Zvýší evasion.
Focus - Zvýší pravděpodobnost kritického zásahu.
Guidance - Zvýší accurancy.
Haste - Zvýší rychlost útoku.
Health - Zvýší maximální HP o několik procent.
Light - Sníží váhu zbraně.
Long Blow - Zvýší dosah zbraně.
Magic Chaos - Šance na seslání magie chaosu na cíl při použití temné magie.
Magic Damage - Při zranění cíle magií přidá další zranění.
Magic Focus - Šance na seslání Focus na cíl při použití světlé magie.
Magic Hold - Šance na seslání Dryad Root na cíl při použití temné magie.
Magic Paralyze - Při použití zraňující magie na cíl jej může s určitou pravděpodobností paralyzovat.
Magic Poison - Šance na seslání Jedu na cíl při použití temné magie.
Magic Power - Při útoku magií se zvýší spotřebované množství MP, stejně jako síla magie.
Magic Regeneration - Přu použití světlé magie regeneruje HP cíle.
Magic Silence - Šance na seslání Silence na cíl při použití zraňující magie.
Magic Weakness - Šance na seslání Weakness na cíl při použití temné magie.
Mana Up - Zvýší maximální MP o několik procent.
Mental Shield - Šance na seslání Mental Shield na cíl při použití světlé magie.
Miser - Snižuje množství spotřebovaných soulshotů.
Quick Recovery - Zkracuje dobu do dalšího použití.
Rsk. Evasion - Zvyšuje Evasion při snížení HP.
Rsk. Focus - Zvyšuje pravděpodobnost kritického útoku při snížení HP.
Rsk. Haste - Zvyšuje rychlost útoku při snížení HP.
Wide Blow - Rozšíří záběr útoku. 

Tattoo



Na každém serveru můžou být účinky jiné (podle toho jak si to admin nastaví :))
Na officu už jsou tetování dokonce zrušený, takže tenhle seznam spíš tak pro orientaci, odpovídá jen větší části free serverů. No Grade:
Tattoo of Power - P.Atk +12%

D Grade:
Tattoo of Soul - Attack Speed +33%
Tattoo of Fire - Shield Def. +15% (Reflect damage)
Tattoo of Resolve - Speed +33

C Grade:
Tattoo of Bravery - Critical Rate +25%

B Grade:
Tattoo of Flame - M.Atk +65%
Tattoo of Avadon - Casting Speed +23%
Tatoo of Divine - Mental Aegis +3 (Resistance against sleep, etc.)
Tattoo of Pledge - P.Def +40%, Evasion +7 (Only on light armor)
Tattoo of Doom - P.Def +40% (Only on heavy armor)

A Grade:
Tattoo of Blood: Bleeding -40 (Resist Bleeding)
Tattoo of Absolute - HP +15% (Bless The Body)


Jiný zdroj uvádí tyto účinky:


No Grade:
Tattoo of Power - 86 Pdef/5% Patk

D Grade:
Tattoo of Soul - 106 Pdef
Tattoo of Resolve - 119 Pdef/5% P.atk/5% AtK.spd
Tattoo of Fire - 119 P.def/5% M.def/5%

C Grade:
Tattoo of Bravery - 179 P.def/10% P.atk/23% More HP

B Grade:
Tattoo of Doom - 259 P.atk
Tattoo of Divine - 35% M.atk
Tattoo of Flame - 227 P.def/45% More MP
Tattoo of Avadon - 191 P.def/10% P.atk/10% Atk.spd
Tattoo of Pledge - 172 P.def/10% Cast spd./10% M.atk

A Grade:
Tattoo of Blood - 215 P.def/15% Atk. spd./15% Cast.spd
Tattoo of Absolute - 238 P.def/15% P.atk/27% More HP


 

SA(vylepšení)



Vylepšujeme zbraň

Pokud chcete vylepšit zbraň, sežeňte všechny suroviny (včetně Soul Crystalu příslušné úrovně) a promluvte si s kovářem. Kovářův poplatek se může lišit v závislosti na Soul Crystalu, kvalitě zbraně a hradní dani.
Zvláštní schopnosti pro A grade zbraně poskytuje Blacksmith of Mammon.
Pokud chcete zbraň vylepšit, nesmíte ji držet v rukou. Jakákoli očarování na zbrani zůstanou i po jejím vylepšení; zbraně se zvláštními schopnostmi mohou být očarovány.

Odstranění vylepšení

Vylepšení může odstranit Blacksmith of Mammon a Black Marketeer of Mammon.

Seznam zvláštních schopností

Acumen - Rychlost sesílání kouzel se zvýší o několik procent.
Anger - Zvýší fyzický útok, zatímco sníží maximální HP o několik procent.
Back Blow - Zvýší pravděpodobnost kritického útoku při útoku zezadu.
Bodily Blessing - Šance seslat Bless the Body na cíl, pokud je použita světlá magie.
Cheap Shot - Při normálním útoku je spotřeba MP nižší.
Conversion - Zvýší maximální MP a sníží maximální HP.
Crt. Anger - Sníží hráčovy HP, působí poškození během kritického útoku.
Crt. Bleed - Procentuální šance, že cíl začne během kritického útoku krvácet.
Crt. Damage - V průběhu kritického útoku způsobí větší zranění.
Crt. Drain - Hráč během kritického útoku vstřebá HP cíle.
Crt. Poison - Procentuální šance, že bude cíl během kritického útoku otráven.
Crt. Stun - Procentuální šance na omráčení během kritického útoku.
Empower - Zvýší sílu magie.
Evasion - Zvýší evasion.
Focus - Zvýší pravděpodobnost kritického zásahu.
Guidance - Zvýší accurancy.
Haste - Zvýší rychlost útoku.
Health - Zvýší maximální HP o několik procent.
Light - Sníží váhu zbraně.
Long Blow - Zvýší dosah zbraně.
Magic Chaos - Šance na seslání magie chaosu na cíl při použití temné magie.
Magic Damage - Při zranění cíle magií přidá další zranění.
Magic Focus - Šance na seslání Focus na cíl při použití světlé magie.
Magic Hold - Šance na seslání Dryad Root na cíl při použití temné magie.
Magic Paralyze - Při použití zraňující magie na cíl jej může s určitou pravděpodobností paralyzovat.
Magic Poison - Šance na seslání Jedu na cíl při použití temné magie.
Magic Power - Při útoku magií se zvýší spotřebované množství MP, stejně jako síla magie.
Magic Regeneration - Přu použití světlé magie regeneruje HP cíle.
Magic Silence - Šance na seslání Silence na cíl při použití zraňující magie.
Magic Weakness - Šance na seslání Weakness na cíl při použití temné magie.
Mana Up - Zvýší maximální MP o několik procent.
Mental Shield - Šance na seslání Mental Shield na cíl při použití světlé magie.
Miser - Snižuje množství spotřebovaných soulshotů.
Quick Recovery - Zkracuje dobu do dalšího použití.
Rsk. Evasion - Zvyšuje Evasion při snížení HP.
Rsk. Focus - Zvyšuje pravděpodobnost kritického útoku při snížení HP.
Rsk. Haste - Zvyšuje rychlost útoku při snížení HP.
Wide Blow - Rozšíří záběr útoku. 

Monster Derby Track

 Monster Derby Track (dále jen MDT) je jedno z nejlepších míst na odpočinek, na zábavné sázení, nakupování a dokonce nějaké přátelské PvP. Do MDT můžete jít přez teleport u každého Gatekeepera, bez poplatku.

Pokud jdete za závody - dávejte pozor na Race Managera. Ohlašuje konec nebo začátek závodů a dá vám vědět kdy je možno zakoupit lístky na závod. Pokud nejste seznámeni s postupem při sázení tak vám také řekne o závodech, o typech sázek a jak zakoupit lístky.

Závody probíhají každých 20 minut. Až budete schopni koupit lístky dostanete na výběr na jaké zvíře chete vsadit a jak mnoho to bude.

K vybrání zvířete jen klikněte na šipku vedle jeho jména, poté kliknete na "select quantity" aby se vám objevilo okno s volbou výšky sázky.

Vyberte množství a potvrďte.

Od Race Managera také můžete získat následujcí informace o každém zvířeti:

  • Jakmile je závod u konce, budou vyhlášeni výherci, a vy si budete moci vyzvednout vaši výhru od Race Managera - neztraťe svůj lístek! Pokud ho ztratíte, Manager od vás lístky koupí zpět, ale za velmi málo aden. Pozor - z těmi co prohráli je učiněn krátký proces. Samozřejme se zvířaty, ne s diváky

Jestliže server spadne během závodu, závod bude zrušen a dostanete peníze zpět.

Pokud závody nejsou to co chcete - MDT ma ještě vlastní PvP arénu. Promluvte si s Arena Managerem - je u ní možnost za trochu aden obnovit Combat Pointy a také možnost vložit/vybrat věci z warehouse. Aréna je free-for-all (všichni proti všem) prostředí. Pokud zemřete v aréně tak se jednoduše objevíte hned za plotem. Další bonus - když zemřete neztrácíte zkušnosti.

Pokud byste radši byl jen dívak, MDT ma také Broadcasting Tower - takže můžete sledovat obléhání hradů nebo hry v Colliseu s ostatnímy diváky.

Takže pokud hledáte něco co dělat, určitě to zkuste. Ať už je to závody zvířat nebo dívaní se na souboje - je to zábavná cesta jak zabít nějaký čas. DMT je také dobré místo na setkání - je snado přístupné téměř ze všech měst a nic to nestojí.

                                                 Armory a weapony pro classy          

HUMAN

Warlord:

  • Polearm
  • Heavy armor(zvysuje p def)/Light Armor (zvysuje evasion a p def)

 

Gladiator:

  • Dual Sword/Blunt
  • Heavy armor(zvysuje p def)/Light Armor (zvysuje evasion a p def)

 

DarkAvenger:

  • Blunt/Sword
  • Heavy Armor (zvysuje P Def)

 

Paladin:

  • Blunt/Sword
  • Heavy Armor (zvysuje P Def)

 

Treasure Hunter:

  • Dagger
  • Light Armor(zvysuje DEF)

 

Hawkeye:

  • Bow
  • Light Armor(zvysuje DEF)

 

Sorcerer:

  • No Mastery (obvykle Staff)
  • Robe (zvysuje P Def)

 

Nekromancer:

  • No Mastery (obvykle Staff)
  • Robe (zvysuje P DEF)

 

Warlock:

  • NO Mastery (obvykle Staff/Dual Sword)
  • Robe (P Def)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed, MP regenerace)

 

Prophet:

  • NO Mastery (obvykle Staff/Dual Sword)
  • Robe (P Def)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed)/Heavy Armor (zvysuje casting speed, P DeF, Atack Speed)

 

Bishop:

  • NO Mastery (obvykle Staff/Dual Sword)
  • Robe (P Def)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed)

 

 

LIGHT ELF

 

Temple Knight:

  • Blunt/Sword
  • Heavy Armor (zvysuje P Def)

 

SwordSinger:

  • Blunt/Sword //nekdy se do PVP hodi luk
  • Heavy Armor (zvysuje P Def)

 

PlainsWalker:

  • Dagger
  • Light Armor(zvysuje DEF)

 

Silver Ranger:

  • Bow
  • Light Armor(zvysuje DEF)

 

SpellSinger:

  • No Mastery (obvykle Staff)
  • Robe (zvysuje P Def)

 

Elemental Summoner:

  • NO Mastery (obvykle Staff/Bow)
  • Robe (P Def)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed, MP regenerace)

 

Elven Elder:

  • NO Mastery (obvykle Staff/štít a meč)
  • Robe (P Def)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed)

 

 

DARK ELF

 

Shilien Knight:

  • Blunt/Sword
  • Heavy Armor (zvysuje P Def)

 

BladeDancer:

  • Dual Sword
  • Heavy Armor (zvysuje P Def)

 

Abyss Walker:

  • Dagger
  • Light Armor(zvysuje DEF)

 

Phantom Ranger:

  • Bow
  • Light Armor(zvysuje DEF)

 

SpellHowler:

  • No Mastery (obvykle Staff)
  • Robe (zvysuje P Def)

 

Phantom Summoner:

  • NO Mastery (obvykle Staff/Dual Sword)
  • Robe (P Def)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed, MP regenerace)

 

Shilien Elder:

  • NO Mastery (obvykle Staff/Bow/Dual Sword)
  • Robe (P Def)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed)

 

 

DWARF

  • Heavy armor(zvysuje p def)/Light Armor (zvysuje evasion a p def)
  • Blunt/Polearm //obvykle ale s cimkoliv

 

ORC

Destroyer:

  • Heavy armor(zvysuje p def)/Light Armor (zvysuje evasion a p def)
  • Polearm/Sword/Blunt/Two Handed Sword/

 

Tyrant:

  • Light Armor(zvysuje DEF)
  • Fist

 

WarCryer:

  • Heavy Armor (zvysuje P Def, Atack Speed, casting speed)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed, MP regenerace)/Robe (zvysuje P Def)
  • v party nej Robe, na solo Heavy
  • NO MASTERY //Obvykle cokoliv (Asi nej je dýka nebo duály)

 

Overlord:

  • Heavy Armor (zvysuje P Def, Atack Speed, casting speed)/Light Armor (zvysuje P Def, casting speed, Atack speed, MP regenerace)/Robe (zvysuje P Def)
  • na solo Light nebo Robe, do party Robe
  • NO MASTERY //Obvykle cokoliv (dobrý je např. pole) 

                                                                           TeamSpeak2 návod - KLIENT

Alliancze jede už nějaký ten pátek, ale návod na TeamSpeak zde chybí! Tuto díru zalátáme v následujícím návodu a možná se i ti, kdo TS používají víc než kartáček na zuby, dozvědí něco nového. Pokud snad ještě nemáte stáhnutou vaší verzi TS2

 

Jako příklad jsem zvolil public sHoTZoNe server a náš uraTSserver. Pokud máte smozřejmě jinou adresu na připojení stačí zadat místo již zmíněného uraTS.
Po spuštění a kliknutí na kolonku "CONNECTION" zobrazí toto:

 


QUICK CONNECT -
pro rychlé připojení na server. Pokud se např. připojujete pouze na jeden server, nevyžadujete ADMIN práva a neptřebujete se připojit na žádný speciální kanál (především pro velké public servery) je tato možnost vhodným řešením. Pojďme na to:

SERVER ADRESS - do kolonky napiš IP nebo přímo adresu tvého TS serveru.
Nickname - nick, přezdívku, pod kterou tě uvidí ostatní uživatelé
Login Name - nic, čím se zdržovat
Password - heslo na TS tvůj server. Pokud se připojuješ na server, který heslo nevyžaduje, nevypisuj nic.

teď stačí kliknout na "CONNECT" a hurá jsi tam... nemusíte se bát, že byste museli při dalším připojení znovu vyplňovat všechny kolonky, vylněné údaje se uloží.


Druhá možnost připojení je kliknutím na "CONNECT" (viz. 1. obrázek), dostanete se sem:

1- seznam serverů, které si vytvoříte, abyste nemuseli neustále vypisovat login znovu a znovu. Pokud totiž sem tam přebíháte na jiné TS, velmi se to hodí, narozdíl od Quick Connect
2 - Přidání serveru - klikněte pravým tlačítkem myši na prázdnou plochu a zobrazí se vám toto menu. Po kliknutí na "ADD SERVER" vypište do kolonky jméno serveru nebo jak ho chcete mít pojmenován vy.


3 - Seznam web serverů, v tomto listu by se vám měl zobrazit seznam TS serverů (můžete použít i pár filtrů). Pozor, ne vždy se seznam zobrazí! Není to vaše chyba, ale chyba TS...  Nezoufejte tedy, nejste v tom sami :)

Po vytvoření položky vašeho serveru vyplníme pravou část:

< P>

Po kliknutí na "ADD SERVER" vypište do kolonky jméno serveru nebo jak ho chcete mít pojmenován vy. pravý sloupec vyplníme takto:

Label - vyplní se automaticky (podle toho, co jste napsali v ADD server)
Server Adress - adresu serveru, IP nebo i přímou adresu (např.jak je vidět na obrázku)
Nickname - vaše přezdívka, pod kterou vás uvidí ostatní uživatelé
ANNONYMOUS & REGISTERED - pokud na TS serveru nemáte svůj účet (registraci) zaškrtněte ANNONYMOUS. Zůstane vám pouze kolonka "Server password" - vyplňte pouze v případě, že server vyžaduje k připojení heslo.
Jestliže ale na server máte účet, zaškrtněte "REGISTERED" a do loginu vyplňte svůj nick (pod kterým jste registrován, ostatní uživatelé vás uvidí pod NICKNAME) + VAŠE heslo.
AutoReconnect - zaškrtněte, automaticky se znovu připojíte v případě výpadku
Default Channel - v případě, že přesně víte, na jaký kanál na serveru se chcete dostat, zapište přesný název do políčka a po připojení tam automaticky skočíte. Velmi vhodné je to například u public serverů kde je spousta kanálů, místností a vyhledávat pokaždé tu vaši oblíbenou zabere nějaký ten scroll sem a tam.
Default Subchannel - to samé, s tím rozdílem, že můžete definovat i subkanál.
Channel Password - jestliže kanál vyžaduje heslo, je vhodné ho sem dopsat :)

bum, connect a jste tam!

1 - levá část TS ukazuje kanály, subkanály a uživatele na serveru
2 - informace o kanálu, serveru
3 - logy, informace kdo se připojil, odpojil atd... může se použít i jako chat
4 - vrchní menu...  Nejdůležitější nastavení je nastavení vašeho majkra. Nechcete přeci, aby bylo slyšet každé vaše zafunení nebo naopak, aby nebylo slyšet skoro nic. Náš první klik tedy vede na položku "SETTINGS" ---> "Sound Input/Output Settings"

1. Output volume - posouváním lišty doprava zesilujeme či zeslabujeme (posun doleva) hlasitost ostatních uživatelů, tedy to, co vám jde do sluchátek.
2. Push to talk - Teamspeak pracuje normálně na hlasové aktivaci, tzn... začnete mluvit a TS automaticky zapne váš mikrofón. Někdy ovšem chcete mluvit jako do vysílačky, mluvit začnete až když sepnete určitou klávesu (nastavení - tlačítko "SET" vedle). Jinak máte do té doby mikrofón vypnutý.
3. VOICE ACTIVATION - dafaultní varianta. Zvukem svého hlasu "sepnete" mikrofón a můžete mluvit. Posuvník na liště je velmi důležitý! Nastavte si ho tak, aby se vám majkro nespínalo při každém nadechnutí. Čím více doprava, tím bude mikrofón méně citlivý. Někdy to i pomáha, když někdo z uživatelů "dělá ozvěnu" (většinou se ale jedná o blázna, který místo regulérních sluchátek s mikrofonem používá mikrofon samostatně v kombinaci s repro bednami).
4. Local test - zde si můžete vyzkoušet, jak který kodek zpracovává váš hlas. Některé jsou sice méně náročné na připojení, ale o to horší je kvalita.

Chcete si nahrát záznam? Není problém, prostě si v menu najeďte na položku "RECORDING" --->  "Start Recording" a už se nahrává...obr. dole.  Upozorním jenom, že se vše nahrává ve formátu .wav, který není zrovna nejmenší (klidně i stovky MB). Výsledek nahrávání  doporučuji konvertovat do .mp3.




Ke konci už jen pár poznámek. Svůj mikrofon můžete vypínat a zapínat jak chcete a přitom pouze poslouchat ---> "MUTE Microphone"


Zajímá vás co jsou ty zkratky za nicky uživatelů nebo kanálů?

U = neregistrovaný uživatel - normální uživatel bez jakýchkoliv práv, můžete být sice CA, SA, AV a AO, ale pouze dočasně na dobu vašeho pobytu na serveru.

R = registrovaný uživatel- jste registrován na serveru, máte teoreticky více práv než obyčjný uživatel

SA = server admin - SA mají skoro všechny pravomoce, mohou vás vykopnout, zabanovat atd... pozor na ně! :)  Jejich práva závisí na konfiguraci serveru. 

V = uživatel má "hlas" - mají právo moderovat kanál, ale ten musí být také tak vytvořen.
AV = automatický hlas - to samé, jenomže automaticky hned po připojení na kanál
O = Operator - Operátor uděluje ostatním uživatelům hlas. Záleží na nastavení serveru, zda může dát i Automatický hlas.
AO = AutoOperator - to samé, jenomže automaticky hned po připojení na kanál
CA = admin kanálu - může rozdávat V, O, AV, AO a dokonce i CA

Zkratky za názvem kanálu:

U = neregistrovaný kanál - po odchodu posledního uživatele na tomto kanálu se vymaže
R = registrovaný kanál - tento kanál je věčný :) Mohou být smazán pouze manuálně.
M = Moderovaný kanál- uživatelé potřebují určitá práva, pro moderování kanáluviz.. V, AV, O, AO, CA.
S = Sub-kanály - kanály s tímto označením mohou mít "subkanály"
D = Defaultní kanál - po připojení se ocitnete právě zde, pokud nemáte uvedeno jinak v přihlašovacím loginu.

Teamspeak2 má mnoho dalších funkcí, asi poslední věc co by vás mohla zajímat je vypnutí hlášek oznamující příchod uživatele na server. Na publicích asi věc nutná, skočte do "SETTINGS" --->  "OPTION" ---> "SOUND NOTIFICATION":

Zde si můžete vypnout JAKOUKOLIV hlášku co vás ruší. Stačí si ji vybrat a kliknutím na tlačítko CLEAR vymazat. Volume vpravo je pro hlasitost všech hlášek dohromady. Tak jsem vám snad pomohl a teď už hurá na teamspeak!

Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek