Hráč, který dosáhl levelu 75 v subclassu a dokončil quest Path to Noblesse, se může stát Noblesse. Získá tak zvláštní schopnosti především pro obléhání a raidy, čímž získá hlavní roli v boji. Jakmile získá titul Noblesse, náleží jeho hlavnímu povolání i subclass. Skilly související s tímto titulem jsou k dispozici pro obě povolání. Schopnosti NoblesseNoblesse mají přístup k extra teleportům u gatekeeperů ve vesnicích, kteří je mohou přenést do jinak nedostupných oblastí (včetně vnitřků kobek). Skilly NoblesseBlessing of Noblesse - Buff, který lze seslat na sebe nebo na ostatní hráče během raidu. Postava, kterou raid boss zabije, neztrácí buffy. Spotřebuje 5 spirit ore. Strider Siege Assault - Noblesse jedoucí na striderovi může v průběhu obléhání provést tento velmi silný útok proti hradní zdi nebo bráně. Spotřebuje 5 spirit ore. Build Advanced Headqueartes - Noblesse clan leader může vyvolat headqueartes, které má dvojnásobek HP. Naučení tohoto skillu nezávisí na skillu Build Headquarters. Spotřebuje 300 C grade gemstonů. Wyvern Aegis - Noblesse hradní pán může dočasně maximalizovat magickou obranu, zatímco letí na wyvernovi. Spotřebuje 20 spirit ore. Summon CP Potion - Vyvolá 20 lahviček high-grade CP lektvarů. Spotřebuje 80 soul ore. Fortune of Noblesse - Předá schopnost Lucky Charm ostatním členům party bez ohledu na level. Spotřebuje 4 Lucky Charm: A grade. Harmony of Noblesse - Tento skill zkombinuje energii 4 kouzelníků (Sorcerer, Spellsinger, Spellhowler). Energie musí být od každého z nich přijata během 5 vteřin bez ohledu na pořadí a tento skill musí být použit během dalších 5 vteřin po obdržení energie od čtvrtého kouzelníka. Jedná se o neelementální magický útok s dvojnásobnou silou elementálního útoku. Symphony of Noblesse - Tento skill zkombinuje energii 8 kouzelníků (Sorcerer, Spellsinger, Spellhowler). Energie musí být od každého z nich přijata během 5 vteřin bez ohledu na pořadí a tento skill musí být použit během dalších 5 vteřin po obdržení energie od osmého kouzelníka. Jedná se o neelementální magický útok se čtyřnásobnou silou elementálního útoku.
Detaily |
Level | Modré | Zelené | Červené |
32 | 900 | 540 | 270 |
43 | 1500 | 900 | 450 |
54 | 3000 | 1800 | 900 |
65 | 4500 | 2700 | 1350 |
bez limitu | 6000 | 3600 | 1800 |
Proces
Vstoupit do Orakula jde pouze 2 minuty před začátkem festivalu. Jakmile je zápis do festivalu hotový, výprava obdrží quest Festival of Darkness a je okamžitě teleportována do Orakula, kde po 2 minutách vše začíná. Festival trvá 18 minut, během nichž se v Orakulu objevují monstra a hráči je zabíjejí za účelem získání předmětu "Blood of Sacrificed". Počet těchto předmětů se počítá do bodování Festivalu. Všechny "Blood of Sacrificed" jsou přidělovány vůdci výpravy.
Výprava, která se rozhodne skončit dřív, může festival ukončit u šamanky (Female Shaman) ve středu místnosti a když se výpravě zdá festival příliš lehký mohou požádat šamank o silnější monstra. Pokud zabíjí silnější monstra, získají tím více "Blood sacrificed". Pokud jsou při festivalu vyvoláni pomocníci (pets) je šance na drop menší.
Nahlášení výsledku (registration of result)
Po ukončení festivalu musí vůdce výpravy registrovat jejich výsledek Průvodci Festivalu (Guide) do 40 minut. Když je výsledek festivalu nižší než předchozí výsledek, není aktualizován.
Výhra Po ukončení periody získává vítězná výprava vítězné strany odměnu ve formě Prastarých Aden (Ancient Adenas).
Konec periody, vítězové a poražení
Na konci periody jsou sečteny všechny pečetní kameny (seal stones) odevzdané kněžím a jsou vyhodoceni vítězové ve všech třídách Festivalu Temnoty. Strana s největším počtem bodů se stává vítězem. Vítězi se skore po ukončení periody vymazává, ale prohrané straně se ukládá a je připočteno v periodě kdy strana zvítězí.
Třída | Body |
do 32 lvl | 70 |
do 43 lvl | 70 |
do 54 lvl | 80 |
do 65 lvl | 80 |
bez limitu | 100 |
Starověké Adeny (Ancient Adena)
Jakmile perioda začne, Kněží (priests) střádají odevzdané kameny, na konci periody jsou kameny přeměněny na Starověké Adeny, které dostane vítěz periody.
Nákup předmětů
Vítěz může nakoupit množství předmětů, které nelze získat běžnám způsobem. Tyto předměty je možné nakoupit u Kněžích za Prastaré Adeny.
Změna vlastnictví pečeti (Change in the Ownership of the Seal)
Změna vlastnictví pečetí je založena na výsledcích jednotlivých period.
Strana může vlastnit pečeť jen pokud alespon 35% hráčů zvolí jednu pečeť, pokud se tak nestane, strana nemůže vlastnit tuto pečeť.
Pokus strana vlastní pečeť z minulé periody, k opětovnému získání stačí 10% hráčů, kteří si ji zvolili.
Změny v prostředí
Pokud zvítězí stran Úsvitu (Dawn) sluneční záře se změní a oblohu vyplní fialová barva. Pokud zvítězí strana Soumraku (Dusk), měsíc se promění rudé žhnoucí oko a obloha upadne do mlžné zelené.
Katakomby a Nekropole
Strana poražených nemůže vstoupit do katakomb a nekropolí. Pouze strana, která vlastní pečeť může vstoupit. Pokud je uvnitř hráč, který nepatří ke straně s pečetí, je poslán monstry v jeskyních do nejbližší vesnice nebo města.
Efekt pečetí:
Seal of Avarice
Seal of Gnosis
Seal of Strife
- pokud je vlastněna Úsvitem
-pokud je vlastněna Soumrakem
Katakomby a Nekropole
Pro quest Sedmero znamení je určeno 16 jeskyních komplexů. V nich je mozno lovit monstra ze kterých se dropují pečetní kameny.
Nekropole
Katakomby
Orakula
Monstra v jeskyních
Pro stranu Soumraku (Dusk) lze získat potřebné předměty a body z monster rasy Nephilim. Pro stranu Úsvitu (Dawn) lze získat potřebné předměty a body z monster rasy Lilim.
Prastaré Adeny (Ancient Adena)
Prastaré Adeny lze získat výměnou za pečetní kameny. Prastaré Adeny lze vyměnit za obyčejné adeny v poměru 1:1 pomocí černého trhu (black market) u obchodníků Mamonu. Za Prastaré Adeny lze nakoupit předměty u kněžích a kovářů Mamonu.
Record of Seven Signs
Předmět, kterým lze sledovat celkovou situaci v questu Sedmero znamení. Kdokoliv si ho může zakoupit u kněze ve městě. Cena je 500 aden.
Approval Certificates of the lord
Pomocí tohoto předmětu se mohou hráči, kteří nejsou členy klanu vlastnícího hrad, připojit na stranu Úsvitu (Dawn).
The Black Market Trader of Mammon
Tito obchodníci vyměňují pečetní kameny v Prastaré Adeny a také Prastaré Adeny v obyčejné adeny.
Některé zbraně a některá brnění mohou být posílena svitky Scroll: Enchant Weapon a Scroll: Enchant Armor. Pro každý grade výbavy jsou určené jiné svitky přičemž platí, že no grade zbraně nemohou být očarovány.
Téměř všechny zbraně a brnění mohou být bezpečně očarovány do +3, nad tuto hranici je úspěch založen na předdefinované pravděpodobnosti. Jednodílné brnění lze bezpečně očasrovat až do +4. Když očarování selže, je předmět zničen a přeměněn na krystaly. Počet krystalů závisí na hodnotě předmětu.
Zbraně očarované na +4 lehce stříbrně svítí a s postupujícím stupněm očarování se svit mění na modrou až červenou na vyšších úrovních.
Blessed Scrolls of Enchant Weapon/Armor je podobný jako obyčejný svitek. Pokud ale při jeho použití očarování selže, předmět se nerozpadne, ale pouze přijde o všechna očarování (tzn. bude +0).
Abyste mohli vylepšovat skilly, musíte mít dokončený třetí přestupový quest. NPC, u které jste tento quest obdrželi, vám také podá podrobnější informace o vylepšení skillů.
Očarování skillů se liší od obvyklého zvyšování úrovně skillu. Očarované skilly mohou být vylepšovány neomezeně, a dokonce je možné vybrat si účinky očarování. Ty ale musí být vybrány při prvním očarování a později už je změnit nejde.
Očarování skillu stojí zkušenosti a SP. První očarování vyžaduje Secret Book of Giants, a pokud uspěje, budou další očarování spotřebovávat jen zkušenosti a SP.
Může se stát i to, že očarování neuspěje. V takovém případě se skill vrátí do výchozího stavu.
Některé předměty v Lineage II mohou změnit základní vlastnosti (STR, DEX, CON, INT, WIT, MEN) vaší postavy.
Zvyšuje fyzické zranění.
Zvyšuje rychlost útoku, fyzickou rychlost, přesnost, uhýbání, pravděpodobnost kritického zásahu, úspěšnost dýkařských schopností (např. Deadly Blow), úspěšnost obrany štítem a rychlost.
Zvyšuje maximální HP, regeneraci HP, limit zatížení, výdrž pod vodou, odolnost vůči šoku a krvácení.
Zvyšuje poškození magickými útoky a úspěšnost prokletí.
Zvyšuje šanci na magický kritický zásah, rychlost sesílání, odolnost na zadržení (Hold), odolnost na prokletí např. degenerace HP, snížení regenerace, prodloužený čas na opětovné použití schopností, snížený účinek léčení).
Zvyšuje obranu proti magii, maximální MP, regeneraci MP, odolnost vůči jedům a prokletím. Snižuje pravděpodobnost přerušení kouzel.
Pokud chcete změnit tyto vlastnosti, může vám Symbol Maker vytvořit symbol.
Barviva jsou předměty, které slouží jako suroviny pro vytváření symbolů (nebo také tetování). Barviva mají + a - hodnoty základních vlastností. Existují obyčejná a kvalitní barviva. Obyčejná barviva lze použít jako suroviny pro vytváření symbolů po prvním přestupovém questu, ale ne po dokončení druhého. Kvalitní barviva (Greater Dyes) mohou používat jen hráči, kteří dokončili svůj druhý přestup.
Postavy na 20 úrovni a vyšší mají v inventáři místa, na která mohou s použitím barviv vyrýt symboly. Postavy, které ještě nedokončily svůj první přestup, nemohou symboly používat. Po dokončení prvního přestupu mohou vyrýt dva symboly. Po druhém přestupu mohou vyrýt ještě další symbol, celkem tedy tři. Zároveň však symboly, které byly vyryty před druhým přestupem, ztratí svůj účinek poté, co postava dokončí druhý přestup.
Pokud má hráč dostatek barviv a chce vyrýt symbol, musí si promluvit s postavou Symbol Maker. Symbol Maker si naúčtuje fixní poplatek a při vyrývání symbolu spotřebuje příšlušná barviva.
Daná vlastnost nemůže být symboly zvýšena více než +5. Pokud tedy například dva symboly zvyšují STR o +3 a +4, celkové zvýšení STR nemůže přesáhnout +5. Na oslabování vlastností žádné omezení není, ale nelze vlastnost snížit až na nulu.
Která povolání mohou používat jaké symboly ukazuje následující přehled:
Všechna povolání
Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner
Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Warrior, Human Knight, Paladin, Rogue, Gladiator, Warlord, Dark Avenger, Treasure Hunter, Hawkeye, Elven Knight, Temple Knight, Swordsinger, Plainswalker, Silver Ranger, Palus Knight, Assassin, Shillien Knight, Bladedancer, Abyss Walker, Phantom Ranger, Orc Raider, Orc Monk, Destroyer, Tyrant, Scavenger, Artisan, Bounty Hunter, Warsmith
Human Wizard, Sorcerer, Necromancer, Warlock, Elven Wizard, Spellsinger, Elemental Summoner, Dark Wizard, Spellhowler, Phantom Summoner, Cleric, Bishop, Prophet, Elven Oracle, Elven Elder, Shillien Oracle, Shillien Elder, Orc Shaman, Overlord, Warcryer
Pokud chce hráč odstranit symbol, musí si promluvit se Symbol Makerem. Odstranění je za poplatek a po jeho uskutečnění je polovina použitých barviv vrácena zpět do inventáře.
Vylepšení, známá také jako zvláštní schopnosti (Special Abilities - SA), mohou být použita na většina C grade zbraní a vyšších. Na vylepšení jsou zapotřebí Soul Crystaly. Quest na jejich získání zadává Grand Magister Jurek v Giran Castle Town.
Úroveň a druh Soul Crystalu, přidané schopnosti a množství potřebných předmětů záleží na zbrani.
Pokud chcete vylepšit zbraň, sežeňte všechny suroviny (včetně Soul Crystalu příslušné úrovně) a promluvte si s kovářem. Kovářův poplatek se může lišit v závislosti na Soul Crystalu, kvalitě zbraně a hradní dani.
Zvláštní schopnosti pro A grade zbraně poskytuje Blacksmith of Mammon.
Pokud chcete zbraň vylepšit, nesmíte ji držet v rukou. Jakákoli očarování na zbrani zůstanou i po jejím vylepšení; zbraně se zvláštními schopnostmi mohou být očarovány.
Vylepšení může odstranit Blacksmith of Mammon a Black Marketeer of Mammon.
Acumen - Rychlost sesílání kouzel se zvýší o několik procent.
Anger - Zvýší fyzický útok, zatímco sníží maximální HP o několik procent.
Back Blow - Zvýší pravděpodobnost kritického útoku při útoku zezadu.
Bodily Blessing - Šance seslat Bless the Body na cíl, pokud je použita světlá magie.
Cheap Shot - Při normálním útoku je spotřeba MP nižší.
Conversion - Zvýší maximální MP a sníží maximální HP.
Crt. Anger - Sníží hráčovy HP, působí poškození během kritického útoku.
Crt. Bleed - Procentuální šance, že cíl začne během kritického útoku krvácet.
Crt. Damage - V průběhu kritického útoku způsobí větší zranění.
Crt. Drain - Hráč během kritického útoku vstřebá HP cíle.
Crt. Poison - Procentuální šance, že bude cíl během kritického útoku otráven.
Crt. Stun - Procentuální šance na omráčení během kritického útoku.
Empower - Zvýší sílu magie.
Evasion - Zvýší evasion.
Focus - Zvýší pravděpodobnost kritického zásahu.
Guidance - Zvýší accurancy.
Haste - Zvýší rychlost útoku.
Health - Zvýší maximální HP o několik procent.
Light - Sníží váhu zbraně.
Long Blow - Zvýší dosah zbraně.
Magic Chaos - Šance na seslání magie chaosu na cíl při použití temné magie.
Magic Damage - Při zranění cíle magií přidá další zranění.
Magic Focus - Šance na seslání Focus na cíl při použití světlé magie.
Magic Hold - Šance na seslání Dryad Root na cíl při použití temné magie.
Magic Paralyze - Při použití zraňující magie na cíl jej může s určitou pravděpodobností paralyzovat.
Magic Poison - Šance na seslání Jedu na cíl při použití temné magie.
Magic Power - Při útoku magií se zvýší spotřebované množství MP, stejně jako síla magie.
Magic Regeneration - Přu použití světlé magie regeneruje HP cíle.
Magic Silence - Šance na seslání Silence na cíl při použití zraňující magie.
Magic Weakness - Šance na seslání Weakness na cíl při použití temné magie.
Mana Up - Zvýší maximální MP o několik procent.
Mental Shield - Šance na seslání Mental Shield na cíl při použití světlé magie.
Miser - Snižuje množství spotřebovaných soulshotů.
Quick Recovery - Zkracuje dobu do dalšího použití.
Rsk. Evasion - Zvyšuje Evasion při snížení HP.
Rsk. Focus - Zvyšuje pravděpodobnost kritického útoku při snížení HP.
Rsk. Haste - Zvyšuje rychlost útoku při snížení HP.
Wide Blow - Rozšíří záběr útoku.
Pokud chcete vylepšit zbraň, sežeňte všechny suroviny (včetně Soul Crystalu příslušné úrovně) a promluvte si s kovářem. Kovářův poplatek se může lišit v závislosti na Soul Crystalu, kvalitě zbraně a hradní dani.
Zvláštní schopnosti pro A grade zbraně poskytuje Blacksmith of Mammon.
Pokud chcete zbraň vylepšit, nesmíte ji držet v rukou. Jakákoli očarování na zbrani zůstanou i po jejím vylepšení; zbraně se zvláštními schopnostmi mohou být očarovány.
Vylepšení může odstranit Blacksmith of Mammon a Black Marketeer of Mammon.
Acumen - Rychlost sesílání kouzel se zvýší o několik procent.
Anger - Zvýší fyzický útok, zatímco sníží maximální HP o několik procent.
Back Blow - Zvýší pravděpodobnost kritického útoku při útoku zezadu.
Bodily Blessing - Šance seslat Bless the Body na cíl, pokud je použita světlá magie.
Cheap Shot - Při normálním útoku je spotřeba MP nižší.
Conversion - Zvýší maximální MP a sníží maximální HP.
Crt. Anger - Sníží hráčovy HP, působí poškození během kritického útoku.
Crt. Bleed - Procentuální šance, že cíl začne během kritického útoku krvácet.
Crt. Damage - V průběhu kritického útoku způsobí větší zranění.
Crt. Drain - Hráč během kritického útoku vstřebá HP cíle.
Crt. Poison - Procentuální šance, že bude cíl během kritického útoku otráven.
Crt. Stun - Procentuální šance na omráčení během kritického útoku.
Empower - Zvýší sílu magie.
Evasion - Zvýší evasion.
Focus - Zvýší pravděpodobnost kritického zásahu.
Guidance - Zvýší accurancy.
Haste - Zvýší rychlost útoku.
Health - Zvýší maximální HP o několik procent.
Light - Sníží váhu zbraně.
Long Blow - Zvýší dosah zbraně.
Magic Chaos - Šance na seslání magie chaosu na cíl při použití temné magie.
Magic Damage - Při zranění cíle magií přidá další zranění.
Magic Focus - Šance na seslání Focus na cíl při použití světlé magie.
Magic Hold - Šance na seslání Dryad Root na cíl při použití temné magie.
Magic Paralyze - Při použití zraňující magie na cíl jej může s určitou pravděpodobností paralyzovat.
Magic Poison - Šance na seslání Jedu na cíl při použití temné magie.
Magic Power - Při útoku magií se zvýší spotřebované množství MP, stejně jako síla magie.
Magic Regeneration - Přu použití světlé magie regeneruje HP cíle.
Magic Silence - Šance na seslání Silence na cíl při použití zraňující magie.
Magic Weakness - Šance na seslání Weakness na cíl při použití temné magie.
Mana Up - Zvýší maximální MP o několik procent.
Mental Shield - Šance na seslání Mental Shield na cíl při použití světlé magie.
Miser - Snižuje množství spotřebovaných soulshotů.
Quick Recovery - Zkracuje dobu do dalšího použití.
Rsk. Evasion - Zvyšuje Evasion při snížení HP.
Rsk. Focus - Zvyšuje pravděpodobnost kritického útoku při snížení HP.
Rsk. Haste - Zvyšuje rychlost útoku při snížení HP.
Wide Blow - Rozšíří záběr útoku.
Monster Derby Track (dále jen MDT) je jedno z nejlepších míst na odpočinek, na zábavné sázení, nakupování a dokonce nějaké přátelské PvP. Do MDT můžete jít přez teleport u každého Gatekeepera, bez poplatku.
Pokud jdete za závody - dávejte pozor na Race Managera. Ohlašuje konec nebo začátek závodů a dá vám vědět kdy je možno zakoupit lístky na závod. Pokud nejste seznámeni s postupem při sázení tak vám také řekne o závodech, o typech sázek a jak zakoupit lístky.
Závody probíhají každých 20 minut. Až budete schopni koupit lístky dostanete na výběr na jaké zvíře chete vsadit a jak mnoho to bude.
K vybrání zvířete jen klikněte na šipku vedle jeho jména, poté kliknete na "select quantity" aby se vám objevilo okno s volbou výšky sázky.
Vyberte množství a potvrďte.
Od Race Managera také můžete získat následujcí informace o každém zvířeti:
Jestliže server spadne během závodu, závod bude zrušen a dostanete peníze zpět.
Pokud závody nejsou to co chcete - MDT ma ještě vlastní PvP arénu. Promluvte si s Arena Managerem - je u ní možnost za trochu aden obnovit Combat Pointy a také možnost vložit/vybrat věci z warehouse. Aréna je free-for-all (všichni proti všem) prostředí. Pokud zemřete v aréně tak se jednoduše objevíte hned za plotem. Další bonus - když zemřete neztrácíte zkušnosti.
Pokud byste radši byl jen dívak, MDT ma také Broadcasting Tower - takže můžete sledovat obléhání hradů nebo hry v Colliseu s ostatnímy diváky.
Takže pokud hledáte něco co dělat, určitě to zkuste. Ať už je to závody zvířat nebo dívaní se na souboje - je to zábavná cesta jak zabít nějaký čas. DMT je také dobré místo na setkání - je snado přístupné téměř ze všech měst a nic to nestojí.
Armory a weapony pro classy
Warlord:
Gladiator:
DarkAvenger:
Paladin:
Treasure Hunter:
Hawkeye:
Sorcerer:
Nekromancer:
Warlock:
Prophet:
Bishop:
Temple Knight:
SwordSinger:
PlainsWalker:
Silver Ranger:
SpellSinger:
Elemental Summoner:
Elven Elder:
Shilien Knight:
BladeDancer:
Abyss Walker:
Phantom Ranger:
SpellHowler:
Phantom Summoner:
Shilien Elder:
Destroyer:
Tyrant:
WarCryer:
Overlord:
TeamSpeak2 návod - KLIENT
Alliancze jede už nějaký ten pátek, ale návod na TeamSpeak zde chybí! Tuto díru zalátáme v následujícím návodu a možná se i ti, kdo TS používají víc než kartáček na zuby, dozvědí něco nového. Pokud snad ještě nemáte stáhnutou vaší verzi TS2
Jako příklad jsem zvolil public sHoTZoNe server a náš uraTSserver. Pokud máte smozřejmě jinou adresu na připojení stačí zadat místo již zmíněného uraTS.
Po spuštění a kliknutí na kolonku "CONNECTION" zobrazí toto:
QUICK CONNECT - pro rychlé připojení na server. Pokud se např. připojujete pouze na jeden server, nevyžadujete ADMIN práva a neptřebujete se připojit na žádný speciální kanál (především pro velké public servery) je tato možnost vhodným řešením. Pojďme na to:
SERVER ADRESS - do kolonky napiš IP nebo přímo adresu tvého TS serveru.
Nickname - nick, přezdívku, pod kterou tě uvidí ostatní uživatelé
Login Name - nic, čím se zdržovat
Password - heslo na TS tvůj server. Pokud se připojuješ na server, který heslo nevyžaduje, nevypisuj nic.
teď stačí kliknout na "CONNECT" a hurá jsi tam... nemusíte se bát, že byste museli při dalším připojení znovu vyplňovat všechny kolonky, vylněné údaje se uloží.
Druhá možnost připojení je kliknutím na "CONNECT" (viz. 1. obrázek), dostanete se sem:
1- seznam serverů, které si vytvoříte, abyste nemuseli neustále vypisovat login znovu a znovu. Pokud totiž sem tam přebíháte na jiné TS, velmi se to hodí, narozdíl od Quick Connect
2 - Přidání serveru - klikněte pravým tlačítkem myši na prázdnou plochu a zobrazí se vám toto menu. Po kliknutí na "ADD SERVER" vypište do kolonky jméno serveru nebo jak ho chcete mít pojmenován vy.
3 - Seznam web serverů, v tomto listu by se vám měl zobrazit seznam TS serverů (můžete použít i pár filtrů). Pozor, ne vždy se seznam zobrazí! Není to vaše chyba, ale chyba TS... Nezoufejte tedy, nejste v tom sami :)
Po vytvoření položky vašeho serveru vyplníme pravou část:
< P>
Po kliknutí na "ADD SERVER" vypište do kolonky jméno serveru nebo jak ho chcete mít pojmenován vy. pravý sloupec vyplníme takto:
Label - vyplní se automaticky (podle toho, co jste napsali v ADD server)
Server Adress - adresu serveru, IP nebo i přímou adresu (např.jak je vidět na obrázku)
Nickname - vaše přezdívka, pod kterou vás uvidí ostatní uživatelé
ANNONYMOUS & REGISTERED - pokud na TS serveru nemáte svůj účet (registraci) zaškrtněte ANNONYMOUS. Zůstane vám pouze kolonka "Server password" - vyplňte pouze v případě, že server vyžaduje k připojení heslo.
Jestliže ale na server máte účet, zaškrtněte "REGISTERED" a do loginu vyplňte svůj nick (pod kterým jste registrován, ostatní uživatelé vás uvidí pod NICKNAME) + VAŠE heslo.
AutoReconnect - zaškrtněte, automaticky se znovu připojíte v případě výpadku
Default Channel - v případě, že přesně víte, na jaký kanál na serveru se chcete dostat, zapište přesný název do políčka a po připojení tam automaticky skočíte. Velmi vhodné je to například u public serverů kde je spousta kanálů, místností a vyhledávat pokaždé tu vaši oblíbenou zabere nějaký ten scroll sem a tam.
Default Subchannel - to samé, s tím rozdílem, že můžete definovat i subkanál.
Channel Password - jestliže kanál vyžaduje heslo, je vhodné ho sem dopsat :)
bum, connect a jste tam!
1 - levá část TS ukazuje kanály, subkanály a uživatele na serveru
2 - informace o kanálu, serveru
3 - logy, informace kdo se připojil, odpojil atd... může se použít i jako chat
4 - vrchní menu... Nejdůležitější nastavení je nastavení vašeho majkra. Nechcete přeci, aby bylo slyšet každé vaše zafunení nebo naopak, aby nebylo slyšet skoro nic. Náš první klik tedy vede na položku "SETTINGS" ---> "Sound Input/Output Settings"
1. Output volume - posouváním lišty doprava zesilujeme či zeslabujeme (posun doleva) hlasitost ostatních uživatelů, tedy to, co vám jde do sluchátek.
2. Push to talk - Teamspeak pracuje normálně na hlasové aktivaci, tzn... začnete mluvit a TS automaticky zapne váš mikrofón. Někdy ovšem chcete mluvit jako do vysílačky, mluvit začnete až když sepnete určitou klávesu (nastavení - tlačítko "SET" vedle). Jinak máte do té doby mikrofón vypnutý.
3. VOICE ACTIVATION - dafaultní varianta. Zvukem svého hlasu "sepnete" mikrofón a můžete mluvit. Posuvník na liště je velmi důležitý! Nastavte si ho tak, aby se vám majkro nespínalo při každém nadechnutí. Čím více doprava, tím bude mikrofón méně citlivý. Někdy to i pomáha, když někdo z uživatelů "dělá ozvěnu" (většinou se ale jedná o blázna, který místo regulérních sluchátek s mikrofonem používá mikrofon samostatně v kombinaci s repro bednami).
4. Local test - zde si můžete vyzkoušet, jak který kodek zpracovává váš hlas. Některé jsou sice méně náročné na připojení, ale o to horší je kvalita.
Chcete si nahrát záznam? Není problém, prostě si v menu najeďte na položku "RECORDING" ---> "Start Recording" a už se nahrává...obr. dole. Upozorním jenom, že se vše nahrává ve formátu .wav, který není zrovna nejmenší (klidně i stovky MB). Výsledek nahrávání doporučuji konvertovat do .mp3.
Ke konci už jen pár poznámek. Svůj mikrofon můžete vypínat a zapínat jak chcete a přitom pouze poslouchat ---> "MUTE Microphone"
Zajímá vás co jsou ty zkratky za nicky uživatelů nebo kanálů?
U = neregistrovaný uživatel - normální uživatel bez jakýchkoliv práv, můžete být sice CA, SA, AV a AO, ale pouze dočasně na dobu vašeho pobytu na serveru.
R = registrovaný uživatel- jste registrován na serveru, máte teoreticky více práv než obyčjný uživatel
SA = server admin - SA mají skoro všechny pravomoce, mohou vás vykopnout, zabanovat atd... pozor na ně! :) Jejich práva závisí na konfiguraci serveru.
V = uživatel má "hlas" - mají právo moderovat kanál, ale ten musí být také tak vytvořen.
AV = automatický hlas - to samé, jenomže automaticky hned po připojení na kanál
O = Operator - Operátor uděluje ostatním uživatelům hlas. Záleží na nastavení serveru, zda může dát i Automatický hlas.
AO = AutoOperator - to samé, jenomže automaticky hned po připojení na kanál
CA = admin kanálu - může rozdávat V, O, AV, AO a dokonce i CA
Zkratky za názvem kanálu:
U = neregistrovaný kanál - po odchodu posledního uživatele na tomto kanálu se vymaže
R = registrovaný kanál - tento kanál je věčný :) Mohou být smazán pouze manuálně.
M = Moderovaný kanál- uživatelé potřebují určitá práva, pro moderování kanáluviz.. V, AV, O, AO, CA.
S = Sub-kanály - kanály s tímto označením mohou mít "subkanály"
D = Defaultní kanál - po připojení se ocitnete právě zde, pokud nemáte uvedeno jinak v přihlašovacím loginu.
Teamspeak2 má mnoho dalších funkcí, asi poslední věc co by vás mohla zajímat je vypnutí hlášek oznamující příchod uživatele na server. Na publicích asi věc nutná, skočte do "SETTINGS" ---> "OPTION" ---> "SOUND NOTIFICATION":
Zde si můžete vypnout JAKOUKOLIV hlášku co vás ruší. Stačí si ji vybrat a kliknutím na tlačítko CLEAR vymazat. Volume vpravo je pro hlasitost všech hlášek dohromady. Tak jsem vám snad pomohl a teď už hurá na teamspeak!